Coraz więcej banków przyciąga i zatrzymuje klientów nowoczesnymi technologiami. Nie da się nie zauważyć rosnącej liczby ludzi ze smartfonami w rękach na ulicy.
Obsługa klienta banku nie odbywa się już tylko przy okienku w placówce. Większość banków dąży do tego, żeby klient jak najwięcej załatwił zdalnie z domu lub mobilnie bez konieczności wizyty w banku. Bankowość internetowa, płatności telefonem to na rozwoju tych możliwości skupiają się największe korporacje finansowe.
Ostatnie lata to mocny rozwój urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). I to właśnie na tej grupie docelowej czyli właścicieli urządzeń mobilnych instytucje finansowe skupiają największą uwagę. To także wzrost bezpieczeństwa danych w sieci i pieniędzy przed cyberprzestępcami za pomocą takich rozwiązań jak hasła wielostopniowe, tokeny, piny alfanumeryczne, SMSkody, uwierzytelnienia, czytniki linii papilarnych.
Duży nacisk jest kładziony, żeby zachęcić klientów do używania smartfonów zamiast kart płatniczych i wizyt w banku. Dlaczego? Ponieważ największe korporacje finansowe doskonale zdają sobie sprawę z możliwości jakie dają im nowoczesne technologie.
Inteligentne aplikacje w smartfonach, które podpowiadają o promocjach, okazjach, wyprzedażach to doskonałe narzędzie do tego, aby nakłonić klientów do wydawania pieniędzy. A jak klienci wydają pieniądze z konta to banki zarabiają na prowizjach, opłatach za prowadzenie konta, opłatach za transakcję.
To nie tylko zarobek od klientów, ale również od firm, które sprzedają dobra i usługi. Ponieważ sprzedawca musi przyjąć płatność od klienta np. telefonem. I za obsługę płatności bezgotówkowych sprzedawca ponosi opłaty i prowizje.
Także banki w sytuacji płatności bezgotówkowych zarabiają podwójnie na kliencie i na sprzedawcy. Dodatkowo klienci używający namiętnie smartfonów dzięki geolokalizacji i powiadomień push otrzymują na swój telefon powiadomienia co i gdzie kupić, jaki szybki kredyt mogą na to otrzymać itp. Większość ludzi nie potrafi się oprzeć takim „okazjom” 🙂
Dodatkowo banki częściej oferują produkty finansowe (kredyty, ubezpieczenia, lokaty) dla osób, które skorzystają z bankowości mobilnej. Oferują lepsze warunki dla osób otwierających lokaty lub zaciągających kredyt przy użyciu smartfona.
Mając telefon z aparatem i aplikacją można także płacić rachunki. Wystarczy tylko zeskanować kod kreskowy lub kod QR umieszczony na większości rachunków i elektroniczny blankiet płatności za rachunek zostanie wypełniony automatycznie. Następnie wystarczy potwierdzić dane oraz zaakceptować płatność i zapłacone.
Ponadto aplikacje mobilne przypominają o terminach płatności rachunków za media. Takie udogodnienie przygotowali dla zapominalskich.
Proste, szybkie i łatwe takie właśnie ma być dla klienta wydawanie pieniędzy za pomocą smartfonów. Warto zachować rozsądek i ograniczyć zbyt częste korzystanie z aplikacji bankowych. Dodatkowo nie umożliwiać im zbyt dużych uprawnień do naszych finansów. Przecież maszyny, programy, systemu bankowe nie znają nas i naszych potrzeb lepiej niż my sami.
Coraz więcej można bankować przez smartfona. Korzystają z tego, że każdy ma smartfona.
Bezapelacyjnie smartfony rewolucjonizują współczesny świat
Najpierw firmy telekomunikacyjne uzaleznily nas od telefonów komórkowych. Teraz banki chcą nas uzależnić od łatwego wydawania pieniędzy. Bogusia
Z tym uzależnieniem to bez przesady, ponieważ nikt Nas nie zmusza do użytkowania nowości bez umiaru
Tak działa ludzka psychika. Im łatwiejszy dostęp do dodatkowych pieniędzy (kredyt na klik) tym częściej się z tego korzysta
Z pewnością duże korporacje wykorzystują słabości ludzkiej psychiki 🙂
Banki zwęszyły niezły interes 🙂
Nie ma to jak stara dobra szkoła czyli Nokia 3310. Odporna na nowe technologie 😀
Nie tylko banki… Obecnie można odnieść wrażenie, że cały świat chce żebyśmy wszystko mieli w swoim smarfonie. Volvo możesz uruchomić zdalnie przez smartfona, Hyundaia przez Alexę Amazona, w Samsungach chyba wszystko jest podłączone do sieci ta by za pomocą aplikacji zarządzać lodówką, pralką etc. Co więcej rozwój technologii sprawił, że firmy z teoretycznie innych sektorów wkraczają właśnie w ten technologiczno-finansowy. Przykład Mercedes Pay, portfela elektronicznego. Strach pomyśleć co będzie za jakieś 5 lat jak zgubimy telefon:)
Wspomnieć można jeszcze o inteligentnych domach sterowanych za pomocą telefonu. Dla pasjonatów nowych technologii zgubienie lub awaria telefonu może się równać z brakiem dostępu do własnego domu, samochodu, konta bankowego itp. 🙂