Dużo na głowie? Jak wszystko ogarnąć

 

wielozadaniowość finansewpraktyce.pl

Jeśli przytłacza Cię natłok obowiązków, nie wiesz za co się zabrać w danej chwili bo masz tyle do zrobienia, dużo na głowie. Roboty tyle, że nie wiadomo w co ręce włożyć. To ten wpis jest właśnie dla Ciebie.

Żyjemy bardzo szybko w dynamicznie rozwijającym się świecie. W którym czas pędzi nieubłaganie szybko.

Ogrom informacji do przyswojenia, szybkie zmiany, pełno nowinek, a przy tym wszystkim ogrom obowiązków życia codziennego.

Obowiązki służbowe, praca, szkoła, rodzina, przyjaciele, znajomi przecież się nie rozdwoisz, czasu nie rozciągniesz bo doba ma dla wszystkich po równo czyli po 24 godziny do dyspozycji każdego dnia. Nie mniej nie więcej.

Jak sobie z tym radzić, żeby nie zwariować i zrobić wszystko co jest dla Ciebie ważne?

 

To zależy co jest dla Ciebie ważne w życiu. Jesteś w miejscu, które jest poświęcone tematyce finansowej czyli pieniędzy także podpowiem Ci jak sobie radzić wielozadaniowości pod kątem pieniędzy.

Zacznij myśleć w kategoriach finansowych czyli co da Ci najwięcej pieniędzy albo co jest dla Ciebie najbardziej opłacalne.

Robiłem nagranie jak podejmować decyzje finansowe i tam powiedziałem Ci o tym, aby określać co jest dla Ciebie ważne. To jest kanał o pieniądzach dlatego zakładam, że zależy Tobie, aby mieć ich więcej.

 >>>Jak Podejmować Decyzje Finansowe<<<

Najlepiej wypisz sobie na kartce co masz do zrobienia i nadaj temu priorytet. Czyli określ jak pilne jest zadanie. Przecież nie wszystko jest na wczoraj.

Wypisz wszystkie zadania wraz z określeniem czasu ile potrzebujesz na jego wykonanie. Następnie dopisz przy zadaniu PILNE jeśli coś jest do zrobienia na wczoraj. Przy zadaniach mniej pilnych napisz NIE PILNE.

Następnie przypisz każdemu zadaniu na ile jest dla Ciebie ważne pod kątem finansowym. Czyli ile to zadanie da Ci pieniędzy.

Z pewnością pojawią się zadania, które to Twoje pieniądze Ci odbiorą. Np. oddanie auto do warsztatu czy zakup nowego urządzenia RTV/AGD do domu.

Zadaniom, po wykonaniu, których będziesz mieć więcej pieniędzy napisz WAŻNE, a te które wyciągną pieniądze z portfela np. zakupy napisz MAŁO WAŻNE.

Poukładaj je w kolejności od PILNE do NIE PILNE.

Następnie poukładaj je w kolejności od WAŻNE do MNIEJ WAŻNE.

Działaj współbieżnie.

Jeśli możesz wykonywać dwie rzeczy w tym samym czasie to rób to jak najbardziej.

Na przykład prowadzenie samochodu i słuchanie audiobooka równocześnie. Lub podczas posiłku słuchanie audiobooka/podcastu/wideo itp.

Deleguj.

Na ile to możliwe zlecaj zadania lub oddawaj obowiązki mało ważnie dla Ciebie innym.

Nie ma się co oszukiwać. Nie jesteś w stanie na tym świecie zrobić wszystkiego swoimi rękami. Używaj do tego dźwigni jaką są maszyny, urządzenia, programy, automatyzacja, inni ludzie.

To jest przykład. Ty wypełnij tabelę po swojemu. Czyli według swoich zadań. Nie ma znaczenia czy zrobisz to na kartce papieru czy w programie komputerowym.

Przykład ma za zadanie zobrazować Tobie jak postępować w sytuacjach, gdy jest dużo do zrobienia ma mało czasu.

Pamiętaj, każdy na tej planecie ma tyle samo czasu do dyspozycji czyli 24 godziny na dobę. To ile i co zrobisz w tym czasie zależy tylko i wyłącznie od Twojej organizacji i umiejętności zarządzania czasem.

SUBSKRYBUJ KANAŁ na YT, a nic Cię nie ominie

POLUB na FACEBOOK

8 myśli nt. „Dużo na głowie? Jak wszystko ogarnąć

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *